Monday, June 4, 2012


مساعدة الحيوانات في حديقة حيوان عالم فانتازيا، الرياض، المملكة العربية السعودية!After all these years, and after all the descriptions of animals rights in Islam, Muslims are still abusing animals.  Now the world knows how we abuse animals, too.  Look at this article in CNN. 
I am very sad to see this, for during the time of the Prophet Mohammed (pbuh), many changes were made and much awareness was raised about animal welfare.  We learned how to slaughter, be compassionate towards and care for animals because we were advised they animals have feelings.  In fact, Muslims were taught that the prevention of physical cruelty is not enough; mental cruelty is equally harmful. 
"We were on a journey with the Apostle of God, and he left us for a while. During his absence, we saw a bird called hummara with its two young and took the young ones. The mother bird was circling above us in the air, beating its wings in grief, when the Prophet came back and said: "Who has hurt the FEELINGS of this bird by taking its young? Return them to her." (Narrated by Abdul Rahman bin Abdullah bin Mas'ud. Muslim. Also Awn, Hadith No. 2658 "

Yet today, there are so many violations of Islamic and Saudi laws in relationship to animals that it is unacceptable.  I wonder what the Prophet Mohammed (pbuh) would say to pet shops, which are forbidden in Islam, who do not feed or give health care to the animals.  Cats that are kept in wire boxes only to defecate on each other.  Cats, dogs, tigers, lions, cheetahs and other poor creatures that are used for breeding, not given adequate food or water, so their young die as soon as they are born.  One horrible place is in Fantasyland in thumamah, Riyadh, Saudi Arabia.  We are asking that the Saudi Wildlife Commission and Riyadh city municipality, who govern all the animal violations that Fantasyland has broken.  We will ask that they close down the operation, apply all the laws in place to violators, and provide the rescued animals with treatment and humane relocation. 

Is this what a male lion, king of the jungle should look like?  This horrible sight is one of MANY at Fantasyland- where animals such as bears and lions, many not even from Saudi Arabia are kept starving in small wire cages without food, water or air to breath.  They are slowing dying as you can see for yourself in these on the Blue Abaya blog operated by Layla.  Please look at the caged animals in videos that Layla has kindly uploaded for the world to see as well.

What about this female lion, also in Fantasyland, thumanah, Riyadh Saudi Arabia, who looks like she is already dead.  with no food, no water, no nature or humane treatment, it won't be long until she has passed away, but at least she will be in a better place.

Why is Fantasyland allowed to torture our kingdom's animals?  Every law is being broken be it that of man or of God.  It is illegal to have circuses in Saudi Arabia, it is illegal to import animals into Saudi Arabia, which they admit to doing, and it is illegal to make money, abuse or treat animals in such a way in Islam.  In fact, once when a brave reporter went to report about the place, the lions attacked her out of their rage.  Not only is it illegal and unethical, it is NOT SAFE to humans to treat wild animals in such a way.  When will we learn, when we stand up for what is right and when will the authorities close down such disgraceful places.  I know many others such places exist, and if you don't believe me, walk into any pet shop and ask if you can buy a lion, tiger or other exotic creature, and they will tell you yes.  This means that breeders exists, abuse exists and nobody cares for what is right and wrong anymore.  The pictures demonstrate how brutally these animals are treated and you can see that many have had their teeth removed.    Please sign this petition to stop this unethical, illegal and unIslamic abuse of animals in Fantasyland Riyadh, Saudi Arabia. 

What would the Prophet Mohammed (pbuh) say?  What would he tell us all to do?  I say it is high time we came together as a nation and as a global community of animal lovers to ask for better treatment of animals.  Expats, Saudis, and internationally concerned citizens, we need your help, for only through awareness can compassion and allegiance to the existent Islamic, Saudi and international importation CITES laws be enforced in Saudi Arabia.  What can be done about this, who will help me remind the good people of Saudi Arabia about animal welfare and how can we help the suffering creatures Fantasyland's zoo of horror?  The laws are all in place, we just need them to be followed through and implemented. 

مساعدة الحيوانات في حديقة حيوان عالم فانتازيا، الرياض، المملكة العربية السعودية!
بعد كل هذه السنوات، وبعد وصف كل من حقوق الحيوان في الإسلام والمسلمين والإساءة لا يزال الحيوانات. الآن يعرف العالم كيف يسيئون استخدام الحيوانات أيضا. ننظر في هذه المقالة في شبكة CNN.
أنا حزين جدا لرؤية هذا، لفي زمن النبي محمد (ص)، وقد أدلى العديد من التغييرات ورفع وعي الكثير عن رعاية الحيوان. تعلمنا كيفية الذبح، وتكون رحيمة تجاه ورعاية الحيوانات بسبب نصحتنا أنها حيوانات لديهم مشاعر. في الواقع، كانت تدرس المسلمين أن منع القسوة الجسدية ليس كافيا، القسوة العقلية الضارة على حد سواء.
وقال "كنا في رحلة مع رسول الله، وترك لنا لفترة من الوقت. أثناء غيابه، وشاهدنا الطيور ودعا hummara مع الشباب 2 أعماله واتخذ من الصغار. الطائر الأم وتحلق فوقنا في الهواء ، بفوزه على جناحيه في الحزن، وعندما عاد النبي وقال: "من جرح مشاعر هذه الطيور من خلال اتخاذ الشباب لها؟ إعادتها إلى بلدها. "(مسعود رواه عبد الرحمن بن عبد الله بن. مسلم. عون أيضا، الحديث رقم 2658)"بعد اليوم، وهناك الكثير من الانتهاكات للقوانين الإسلامية والسعودية في العلاقة مع الحيوانات أنه من غير المقبول. وأتساءل ما للنبي محمد (ص) أن يقول لمحلات بيع الحيوانات الأليفة، وهو محرم في الإسلام، الذي لا يطعم أو منح الرعاية الصحية للحيوانات. القطط التي يتم الاحتفاظ بها في صناديق الأسلاك فقط للتغوط على بعضها البعض. القطط والكلاب والنمور والاسود والفهود والمخلوقات الفقيرة الأخرى التي تستخدم لتربية، لا تعطى الغذاء الكافي أو المياه، وهكذا يموت صغارها بمجرد ولادتهم. مكان واحد الرهيبة في عالم فانتازيا في الثمامة، الرياض، المملكة العربية السعودية. نحن نطلب أن الهيئة السعودية للحياة البرية وبلدية مدينة الرياض، الذي يحكم جميع الانتهاكات الحيوان الخيالي الذي قد كسر. سوف نطلب أنهم إغلاق العملية، وتطبيق جميع القوانين المعمول بها لالمخالفين، وتقديم الحيوانات التي انقذوها مع العلاج، وإعادة التوطين الإنسانية.
وهذا ما ذكر الأسد، وينبغي أن ملك الغابة تبدو وكأنها؟ هذا مشهد مروع هو واحد من كثيرين في عالم فانتازيا، حيث الحيوانات مثل الدببة والأسود، وتحفظ كثير ولا حتى من المملكة العربية السعودية يتضورون جوعا في أقفاص سلكية ضئيلة من دون طعام أو ماء أو الهواء لتنفسه. يبطئون يموتون كما ترون لنفسك في هذه على بلوق عباية الأزرق التي تديرها ليلى. يرجى إلقاء نظرة على الحيوانات في قفص في أشرطة الفيديو التي ليلى قام بتحميل تتكرم للعالم أن يرى كذلك.
ماذا عن هذا الأسد الإناث، وأيضا في عالم فانتازيا، thumanah، الرياض المملكة العربية السعودية، الذي يبدو أنها قد مات بالفعل. مع عدم وجود الغذاء والماء لا، والطبيعة لا أو معاملة إنسانية، فإنه لن يمضي وقت طويل حتى كانت قد وافته المنية، ولكن على الأقل أنها سوف تكون في وضع أفضل مكان.
لماذا يتم فانتازيا سمح للتعذيب الحيوانات في مملكتنا؟ ويتم كسر كل قانون سواء كان ذلك من رجل أو من الله. فمن غير المشروع أن يكون السيرك في المملكة العربية السعودية، من غير القانوني لاستيراد الحيوانات إلى المملكة العربية السعودية، التي يعترفون به، وانه غير قانوني لكسب المال، والاعتداء أو علاج الحيوانات في مثل هذه الطريقة في الإسلام. في الواقع، هاجم مرة الاسود عندما قام صحفي شجاع ذهب الى تقرير حول المكان، ولها من غضبهم. ليس فقط لأنه غير قانوني وغير أخلاقي، فإنه ليست آمنة على البشر لعلاج الحيوانات البرية في مثل هذه الطريقة. وعندما نعلم، ونحن عندما ندافع عن ما هو حق، وعندما تقوم السلطات بإغلاق أماكن مشينة من هذا القبيل. أنا أعرف الكثير من الآخرين لمثل هذه الأماكن موجودة، وإذا كنت لا تصدقني، والمشي إلى أي متجر للحيوانات الاليفة وأسأل ما إذا كان يمكنك شراء أسد، نمر أو مخلوق الغريبة الأخرى، وسوف اقول لك نعم. وهذا يعني أن مربي موجود، وإساءة استعمال موجودة ولا أحد يهتم بما هو صواب والخطأ بعد الآن. الصور التي تظهر مدى وحشية يتم التعامل مع هذه الحيوانات، ويمكنك أن ترى أن العديد من كان أسنانهم إزالتها. الرجاء التوقيع على هذه العريضة لوقف هذا الاعتداء غير أخلاقية وغير قانونية وغير اسلامية من الحيوانات في الرياض فانتازيا، المملكة العربية السعودية.

ماذا النبي محمد (ص) يقول؟ ماذا يقول لنا جميعا أن نفعل؟ أنا أقول أن الوقت قد حان جئنا معا كأمة وكمجتمع عالمي من محبي الحيوانات أن نسأل عن أفضل معاملة الحيوانات. العمالة الوافدة، السعوديين والمواطنين المعنيين على الصعيد الدولي، نحن بحاجة لمساعدتكم، للا يمكن إلا من خلال الوعي التعاطف والولاء للاستيراد موجود الإسلامية، السعودية والدولية سايتس أن تطبق القوانين في المملكة العربية السعودية. ما يمكن القيام به حول هذا الموضوع، الذي سوف يساعد لي أن أذكر الناس الطيبين من المملكة العربية السعودية حول الرفق بالحيوان، وكيف يمكننا أن نساعد المخلوقات معاناة الخيالي في حديقة الحيوانات من الرعب؟ القوانين كلها في مكان، ونحن بحاجة فقط منهم الواجب اتباعها من خلال وتنفيذها.


  1. The plight of these poor creatures and their horrid lives will be shared for the world to see. xoxo God Bless you for trying to help. The rest of the world will try as well , until these animals are free of this Terrible place !

  2. Thank you, please sign the petition and share this information with the people of the world. We need your help, international attention is vital.